tisdag 29 januari 2013

Operations tid och öron mottagningen

Imorgon Är det dags för ett nytt besök hos öron i Falun. kl 13.30.
I början kändes det helt ok, men nu när jag har insett vad detta innebär så känns det inte lika bra längre.. :/ 
Imorgon få vi då besked om vi kommer få operera in rör eller inte.. Åh vad jag hoppas att vi slipper det. Räcker gott och väl med de operationer som vi redan har.

Dom ringde från öron idag när vi var på väg till Avesta på babysim. De hade tydligen fått återbud så då fick vi komma istället.

Först ska de göra nå likande hörseltest som de gjorde på BB (om jag har förstått det rätt) sen efter det så ska vi träffa en annan läkare i ett annat rum. Och den läkaren ska kolla i hörselgångarna osv.

Så nu håller vi tummarna att allt ser bra ut. 

Och förra veckan fick vi hem brev inför nästa operation. 
20 mars är det inskrivning och operation av gommen är den 21. Vårdtiden är 4 dagar inkl inskrivningsdagen. 
Ser inte fram emot denna.. Enligt kirurgen gör denna mest ont för de små liven. Och Casper som kan bråka med att äta nu.. Hur ska man då å honom att suga på flaskan när han var stygn i munnen plus att det nog gör sjukt ont. 

Det skulle ta ca 4 veckor innan stygnen försvinner. Och efter 6 veckor är det dags för återbesök. 

Men bara 7 dagars nappförbud :) :) whoho.. 

Återkommer någon gång när tid och ork finns att skriva :) om hur det gick imorgon.. 

// Johanna

1 kommentar:

  1. Åh jag avundas inte er. Hoppas operationen och vårdtiden efter går bra. Min gosse opererar sin läpp om mindre än en månad och för var dag blir jag mer nervös. Det gör ont i mammahjärtat. En gom op är betydligt jobbigare och jag skickar en styrkekram..

    SvaraRadera